Kongsi pasal sakit sebab nak raih simpati, tak boleh berdiam sekali ini pula respon Elyana buat ramai yang tergamam

HANYA kerana berkongsi keadaan diri yang sedang sakit, penyanyi Elyana memberitahu ada menerima komen kurang senang segelintir warganet yang menudvh dirinya sengaja mencari publisiti murahan. Elyana atau Erneelya Elyana Emrizal, 32, berkata, disebabkan perkara itu juga dia mengambil langkah untuk menyembunyikan penyakit knsr dihadapinya sebelum ini. “Cari simpati? Ayat paling pantang telinga aku dengar! Inilah sebab aku ambil masa lapan tahun untuk tidak mahu beritahu aku sakit. Sebab tiada guna pun. Elyana sebelum ini merahsiakan penyakit knsr yang dihidapi. “Aku buat keputusan salah. Terima kasih rakyat Malaysia yang tinggi ilmu agama. Bab komen fasal agama memang nombor satu. Solat lima waktu jangan tinggal pula,” tulisnya dalam satu perkongsian di Instagram Story.

Sebelum ini, penyanyi lagu Kalis Rindu ini berkongsi di tertidur selama 15 jam akibat demam teruk selain hilang selera makan. Perkongsian tersebut turut mendapat seorang pengikutnya yang memberi nasihat tentang penjagaan aurat Elyana. Melihat komen tersebut sebagai biadab, Elyana mengambil langkah untuk menjawab ‘nasihat’ itu kerana merasakan sudah terlalu lama dirinya dibli. “Niat hendak bagi nasihat, tetapi biadb. Mari jumpa depan-depan berani tak Kak? Inilah sebab aku ambil masa lapan tahun untuk tidak mahu beritahu aku sakit. “Mungkkin dahulu saya tidak suka menjawab, tetapi tidak adil untuk diri saya yang sering dihina dan dipijak. “Ketika masa awak sakit, keluarga dan kawan skit, terus datang pada saya untuk bertanya tanpa rasa bersalah. Apa jenis manusiakah anda?,” katanya. Sumber, mSTar

PERHATIAN, Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.