Umur dah nak masuk 2 tahun, perkataan paling awal yang Afwa sebut buat warganet terhibur

Perkataan pertama muncul apabila kanak-kanak berusia setahun. Perkataan awal yang sering disebut oleh kanak-kanak ialah panggilan orang yang hampir dengannya seperti ‘mak, abah, kakak, tok dan mereka yang terdekat dengannya. Pun begitu, ada juga perkataan lain yang mudah disebut yang akan diajar oleh ibu bapa kepada anak – anak mereka selain daripada perkataan kebiasaannya. Sama seperti perkongsian penyanyi dan usahawan popul4r Datuk Seri Siti Nurhaliza atau mesra dipanggil Tokti mengenai anak lelakinya iaitu Muhammad Afwa.

Menerusi video tersebut, Afwa yang bakal memasuki usia dua tahun dapat menyebut perkataan ‘starbuck’ meskipun masih ada sedikit pelat. Menurut Tokti, perkataan tersebut merupakan perkataan yang paling awal Afwa pandai sebut dan diajar dalam loghat Kedah. “Antara perkataan paling awal Afwa pandai sebut… tapi ibu ajaq dialek Kedah,” ujar Tokti. Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut terhibur melihat gelagat Tokti yang berusaha mengajar anaknya menyebut perkataan ‘starbuck’. Klik sini untuk lihat video.

Komen Netizen:

Sumber: TTK. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.