Luah rasa bersyukur kalau Hafidz berubah untuk orang lain, rupanya Shuhada dah banyak bagi peluang dekat dia

ISTERI┬ákepada Hafidz Roshdi sudah banyak memberi peluang kepada aktor itu untuk berubah ia disia-siakan begitu sahaja. Shuhada atau Nurul Shuhada Mat Shukri, 29, berkata, dia dan dua anak mereka berhak mendapat seorang ketua keluarga lebih baik dan bukannya individu yang hanya pandai bercakap dan tidak dizahirkan menerusi perbuatan.”Allah tahu saya dan anak-anak layak mendapat pemimpin yang baik, sanggup buat apa sahaja untuk kami anak-beranak. “Bukan cakap dekat mulut sahaja, kalau dia sembang nak berubah pun benda sudah banyak kali berulang.

“Saya memang bukan Tuhan tahu dia boleh berubah atau tidak tetapi saya sudah banyak bagi peluang,” katanya. Shuhada berkongsi perkara itu menerusi Instastory miliknya sebagai menjawab soalan seorang pengikutnya yang bertanya sama ada dia pernah terdetik untuk memaafkan Hafidz dan memulakan kehidupan baharu bersama. Shuhada berkata, dia bersyukur sekiranya Hafidz berubah menjadi lebih baik untuk orang lain dan berharap agar diberikan ganjaran pahala disebabkan banyak bersabar sepanjang melalui pelbagai episod duka dalam rumah tangga mereka. “Mungkin Allah kata dia tidak akan berubah jadi baik untuk saya dan anak-anak tapi dia berubah untuk orang lain.

“Kalau saya dan anak-anak adalah batu loncatan untuk dia berubah, semoga Allah berikan pahala yang melimpah ruah buat saya dan anak-anak sepanjang hidup kami,” ujarnya. Shuhada bagaimanapun mengakui ujian diterima ketika ini mungkin disebabkan terlalu sayangkan Hafidz sehingga terlupa perkara lain dalam hidupnya termasuk sang Pencipta. “Allah nak tegur saya, saya terlalu sayang hamba Allah lebih daripada Dia. Mungkin? Saya anggap macam itu, jadi saya melangkah ketika hati terlalu memangkah keputusan saya.

“Tapi saya betul-betul buat kerana reda Allah, kalau ini caranya maka lapangkanlah hati saya. Semoga pengorbanan saya ini Allah hadiahkan nikmat yang tak disangka-sangka buat saya dan anak-anak,” katanya. Sebelum ini, Shuhada mendakwa Hafidz pernah melafazkan talak terhadapnya menerusi pesanan mesej di WhatsApp selain melalui panggilan telefon masing-masing pada 22 Januari dan 22 Februari 2023. Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada mendirikan rumah tangga pada 30 April 2016 dan kes penceraian mereka masih dalam perbicaraan.

Sumber: Mstar. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *