Tolong sampai ratusan ribu, Fouziah Gous luah rasa terkilan rakan industri susah nak bayar hutang

Pelakon dan usahawan Datin Fouziah Gous meluahkan rasa terkilan apabila terdapat seorang individu yang cuba mengelak daripada membayar hutangnya. Menerusi temu bual bersama Melodi, Fouziah mendedahkan jumlah yang dipinjam individu tersebut mencecah ratusan ribu ringgit. Malah, mengejutkan lagi apabila individu berkenaan dikatakan dari kalangan orang industri seni. “Saya tak pernah berkongsi mengenai perkara ini (hutang) dalam media sosial. Dalam ramai-ramai orang yang saya tolong ada seorang ini yang paling saya sedih dan terkilan. Klik sini untuk lihat video.

Saya bukan tolong dia puluhan ribu tetapi dengan jumlah ratusan ribu ringgit, enam angka. Saya sudah tolong dia untuk menutup lubang-lubang yang dia telah buat (hutang dengan pihak lain). Lubang yang telah dia gali yang tak mampu dia nak tutup, saya telah bantu dia. Orang itu bukan daripada kalangan kawan baik saya pun. Saya tidak mahu membuka aib sesiapa kerana dia pun mencari rezeki dalam industri seni ini. Sebelum bagi pinjam, saya berbincang dengan suami terlebih dahulu kerana jumlah tersebut sangatlah banyak.”

Dalam pada itu, aktres berusia 40 tahun itu berkata dia juga akui terasa hati apabila individu tersebut tidak menyampaikan ucapan hari raya Aidilfitri kepadanya. “Apa yang buat saya kecik hati sangat adalah bukan pasal apa saya tolong tapi dia tak ucap selamat hari raya dekat saya. Dia boleh diam je. Saya menunggu tau. Saya seorang yang mementingkan sifat keluarga, jadi ucapan sebegitu cukup bermakna untuk saya. “Sementara itu, Fouziah berkata peguam yang mewakili pihaknya sudah pun menghubungi individu berkenaan, namun panggilan telefon tidak berjawab.

Pun begitu, pelakon tinggi lampai itu memilih untuk tidak mendedahkan secara terperinci siapa individu yang dimaksudkan kerana mahu menjaga air mukanya. “Kalau saya nak dedahkan siapa dia memang mudah, tapi bukan itu yang saya akan lakukan. Saya tolong dengan seikhlas hati. Andai dia mendengar apa yang saya cakap ini, cuma nak beritahu saya terkilan.

“Saya dan pihak peguam pun ada buat surat (perjanjian), dalam surat tu tiada minta pun untuk bayar bunga. Cuma saya minta dia nanti kalau ada masa buatlah beberapa content di media sosial. Tapi dia tak commit, tiada khabar langsung. Masa tengah susah setiap hari telefon saya, kadang tengah malam dia telefon. Dia seorang lelaki dan tak manis la malam-malam telefon saya. Saya follow media sosial dia, kadang-kadang nampak je dia selalu buat live dekat TikTok. Tapi suruh buat kerja saya yang bagi itu tak buat pun. Peguam saya telefon pun dia buat diam sahaja. Mengikut peguam saya, sebanyak mana yang saya bagi boleh buat dia jatuh muflis. Rezeki dan silaturahim itu sangat penting.

Justeru, ibu kepada dua cahaya itu berharap, individu berkenaan dapat menjelaskan hutangnya seperti mana mengikut perjanjian yang telah dipersetujui. “Dia berjanji dengan saya bila dapat bayaran dari mana-mana kerja dia akan bayar semula hutang saya. Jadi kalau dah janji kena tepati. Nasib baik duit yang saya ambil itu duit syarikat saya sendiri, bayangkan kalau syarikat itu ada perkongsian dengan mana-mana pihak, kan bahaya. Jangan ambil kesempatan. Datang cara baik, balik cara baik. Apa pun saya doakan Allah permudahkan urusan dia.

Sumber: OhBulan. PERHATIAN, Pihak kami tidak akan ber tanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggung jawab anda. Sementara itu, anda boleh baca juga kisah kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut.